PROTOTIPURI MOTO GP

 

In entry-list-ul din 2012, motoarele prototip sunt reprezentate de 3 fabricanti, HONDA, YAMAHA si DUCATI, uzinele punand la dispozitie cate doua motociclete de client, per total avem 12 prototipuri, restul grilei fiind completata de CRT BIKES. Prototipurile MOTO GP sunt cel putin teoretic exponentul maxim din punct de vedere tehnologic respectiv ca si performanta a producatorilor. Diferentele raportat la motoarele de serie sunt semnificative, ca si exemplu, modelul HONDA RC213V este echipat cu un motor de 1000cc, 4 cilindri cu orientare V ( unghiul nu este dezvaluit ), DUCATI DESMOSEDICI GP12, motor 1000cc, 4 cilindri in L respectiv YAMAHA M1, 1000cc, 4 cilindri in linie. Ca si comparatie cu motoarele de serie, in functie de producator, difera sasiul, numarul pistoanelor respectiv orientarea acestora si desigur puterea dezvoltata. Limitandu-ne la un exemplu izolat in privinta arhitecturii motorului de serie in segmentul SUPERSPORT, HONDA propune modelul CBR1000RR cu un motor 1000cc, 4 cilindri in linie, in privinta DUCATI avem modelul 1199 PANIGALE, 2 cilindri la un unghi de 90 grade. Ca si exponent al gamei SUPERSPORT, YAMAHA propune modelul YZF-R1, poate cel mai apropiat ca si arhitectura raportat la modelul M1, si anume un motor cu 4 clinidri in linie.

 
HONDA RC213V
 
 

 

YAMAHA YZR-M1

 

 

DUCATI DESMOSEDICI GP12